понедељак, 14. март 2016.

Како сам статирала поред Драгана Николића

Отишао је још један господин, бард, велики човек и уметник.
Многи га ових дана хвале и жале, како то обично бива кад нас неко тако велики напусти и оде негде, надам се на боље место.
Гледајући његове филмове и интервјуе протеклог викенда, одлучила сам да забележим и свој утисак о њему.
Било је то 2012. године, поранила сам код фризера па седох у оближњи кафић да попијем кафу и прелистам неки зборник поезије који ми је тог дана поклоњен.
Пошто сам дођош у Београду, појма нисам имала да је то кафана Талија, стециште врачарских момака, градских вукова у најбољим годинама.
Двојица су седела за столом у углу баште и, онако како само они то умеју, шалили су се на свој рачун, смејали и уживали у животу, заиста се то видело.
А онда је дошао он.
Висок, витак, сав у белом, јер лето је, а и лепо му стоји, да се не лажемо. Посебно су ме одушевиле лепе беле еспадриле на врхунском нивоу спортске елеганције.
Чим су га видела господа из ћошка, кренула је нека зафрканција:
- О па, Гаго, па какав то шампон користиш, да није Шаума?!
Каже Драган, није него Пантен.
- О па, ти се стварно разумеш у то, да ниси прешао на другу страну?
- Нисам бре, шта ме зезате, него кева чита неке новине и уз њих смо добили тај шампон и тако сам запамтио.

За то време ја седим за својим столoм, кобајаги читам књигу, а не могу да их не слушам и безуспешно покушавам да сакријем осмејак... помислих у том тренутку, како је лепо што му је и мајка жива, да гледа сина и да се поноси.
Касније сам чула да је дуго боловала и да су је Драган и Милена пазили до самог краја...
Но да се вратимо на сцену.
Глумци су се већ захуктали и сад су кренуле приче о мору, о рибама, Драган помену да су они купили кућу у неком малом месту на Јадрану, да уживају тамо, без помпе и папараца, уз домаће вино и морску рибу тек изловљену...
Како је причао, могла сам да замислим то место, осетим мирис печене рибе и укус вина, белог...
Филм се наставио, ја сам одстатирала своје, носећи дуго на лицу осмех изазван причама тих градских мангупа који су, иако дубоко у шездесетим, духовити као са двадесет, а захваљујући свом животном искуству, додатно занимљивији и шмекерскији.
Била је то права лекција из живота, пријатељства, ведрине и оптимизма.
Умало да заборавим да сам заправо пошла код фризера, но освестих се и одскакутах Невесињском по нову фризуру која ми је савршено стајала, управо због осмеха који сам понела из Талије.

Било је то једном на Врачару, Талични Гага и његова екипа драга... кад сам на том сету и ја статирала, благо мени.